perjantai 9. marraskuuta 2012

...ja onnellisena olemisen taito.

Kun on oikein pitkään mennyt huonosti, niin on melkeinpä jännittävää havahtua yhtäkkiä hetkeen, jossa huomaa olevansa vain ja ainoastaan onnellinen! Hetken sitä ihmettelee kulmat kurtussa, että milloin tässä näin kävi? Pikaisesti käy läpi senkin ajatuksen, että eihän tätä varmastikaan kauaa kestä. Mutta sitten on vain se tunne, eikä muuta.

"Saara Mälkönen ja onnellisena olemisen taito", siinäpä olisi ensimmäisen kirjani nimi, jos sellaisen nyt tästä aloittaisin kirjoittamaan. Onnellisuuden kokeminen on nimittäin mielestä juuri taito, muiden taitojen mukana. Joku osaa ommella, toinen pelata jääkiekkoa, kolmas vaikka jos mitä! Mutta minä olen hyvä onnellisena olemisessa! En siis aina, enkä välttämättä edes tarpeeksi usein koko elämän mittakaavassa, mutta hetkittäin olen siinä mestari!

Minä olen Saara. Olen kahden lapsen ja kahden pienen enkelin äiti. Olen vaimo yhdelle ja ystävä monelle. Olen opettaja ja ihminen. Olen äiti ja nainen. Olen viisas ja tietämätön samaan aika. Mutta eniten kaikesta...

... minä olen onnellinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti