perjantai 6. huhtikuuta 2012

Tavataan taivaassa!

Pidin koulussa pääsiäiseen liittyvän tunnin ekaluokkalaisille. Puhuimme Jeesuksesta, elämästä ja kuolemasta. "Uskotko sä ope Jeesukseen?", kysyi pieni poika eturivistä. Kun en heti vastannut, hän jatkoi:"No uskotko edes joulupukkiin? Entä pääsiäisnoitiin?" Olin vastaamassa kun hän keskeytti:"Entä taivaaseen?" Jotain sisälläni liikahti. Pala nousi kurkkuun ja itku oli lähellä. Voi taivas, uskonko taivaaseen? "Mun isi on kato siellä", hän vielä totesi. Kyynel vieri poskelleni, enkä pyyhkinyt sitä pois. "Uskon minä taivaaseen", vastasin. "Onko sullakin joku siellä?", poika kysyi. Olin hetken hiljaa, tuntui samaan aikaan hyvältä ja pahalta. "On. Minulla on siellä kaksi lasta. Minulla on siellä muitakin, mutta suurin ikävä on silti juuri näitä poikia." Nyt valui jo kyyneleet virtanaan. "Älä ope ole surullinen, kato kun ei taivas ole kaukana. Äiti sanoo, että se on vaan elämän mittaisen matkan päässä ja sitten ku matka on kuljettu päästään mekin sinne moikkaamaan tuttuja."

Hyvää elämän mittaista matkaa kaikille ja niille, joiden matka on jo kuljettu sanon:"Taivaassa tavataan!"

3 kommenttia: